Co to norma ISO 9001:2008 i po co ją mamy?

Norma ISO 9001  została wdrożona w Varico w roku 2000 i przez 19 lat stale ją udoskonalamy. Jest to system zarządzania jakością, obejmujący wszystkie procesy zachodzące w organizacji. Dobrowolnie poddajemy się weryfikacji, aby stawać się coraz lepsi dla naszych Partnerów i zrozumieć oraz spełnić wymagania Klientów.

Jak dążyć do wysokiej jakości?

Aby zapewnić, że Polityka naszej firmy jest aktualna, nieustannie dokonujemy przeglądów i aktualizacji. Okresowo przeprowadzamy weryfikację procedur – służą do tego audity wewnętrzne (prowadzone przez wyznaczone osoby z naszego zespołu) oraz zewnętrzne (prowadzone przez specjalnie wyszkoloną firmę). 

Audity wewnętrzne i zewnętrzne pozwalają nam we własnym gronie znaleźć pewne niezgodności lub obszary do poprawienia. Dzięki nim wiemy, nad czym musimy jeszcze popracować lub co zmienić, aby nasza praca była łatwiejsza i przyjemniejsza, a co za tym idzie, klient otrzymał lepsze rozwiązania, fachową obsługę i wsparcie.

Dbamy o to, aby wszystkie procedury i instrukcje znalazły odzwierciedlenie w czystej praktyce. Podstawą naszej pracy jest Polityka Jakości – nie zapisujemy tego, jak powinno być, a tylko to, co realnie realizujemy podczas codziennej pracy.

Jak przeszedł ostatni audit?

30 sierpnia 2019 po raz kolejny audit przeszliśmy bezbłędnie! Tradycyjnie audit zaczęliśmy od wspólnego śniadania. Żałujemy, że nie mamy zdjęć, ale było tak pysznie, że ciepłe bułeczki zniknęły szybciej, niż się pojawiły. 

Wszystkie spotkania odbyły się zgodnie z planem, liderzy każdego działu i zespołu wykazali się odpowiednim przygotowaniem, co przyczyniło się do pomyślnego wyniku. Podczas auditu nie stwierdzono żadnych niezgodności. Nie dostaliśmy dodatkowych zaleceń, więc wiemy, że nasza firma działa tak, jak powinna. Dzięki pozytywnie ocenionym zewnętrznym auditom, możemy mieć pewność, że jesteśmy na dobrej drodze do doskonalenia naszych działań! Kolejne audity przed nami – wspólnymi siłami dążymy do tego, żeby za każdym razem były bezbłędne.